poniedziałek, 30 września 2013

Pstrąg z patelni

Ponieważ mam dzisiaj odpoczynek od make up'u ,postanowiłam przygotować dla was post z innej beczki ,a że lubię też i gotować na moim blogu jest też strona poświęcona kuchni ,niestety przeglądając dzisiaj bloga zauważyłam iż przepisów za wiele nie mam ;/ dlatego postanowiłam to nadrobić zwłaszcza że ostatnimi czasy zrobiłam kilka nowinek kulinarnych i każdy był zachwycony ,więc dlaczego i wy nie możecie z tego skorzystać ??


Pstrąg to ryba drapieżna z rodziny łososiowatych ,żyje w słodkich jak i słonych wodach o bystrym prądzie .W PL występują Pstrągi Tęczowe ,Potokowe i Źródlane .Jak wiemy ryby sa bogate w kwasy tłuszczowe omega 3 ,a ponieważ Pstrąg jest rybą drapieżną posiada dosyć dużą ilość kwasu omega 3 niezbędnego do prawidłowego rozwoju ,dlatego też w każdej diecie mamy ryby ,są bardzo zdrowe zwłaszcza dla dzieci

Ja ryby uwielbiam i chyba nie ma dnia abym jej nie jadła ,pasty z tuńczyka ,sałatki i kanapki z łososia itd.Lubie formę grillowania ryb ,niestety sezon grillowania jest praktycznie na wykończeniu dlatego zimą lekko podsmażam go na patelni i zapiekam

Przepis:
2 pstrągi (oczywiście ilość pstrągów zależy od was ,ja zawsze jednego całego pstrąga przeznaczam dla jednej osoby )
cytryny
świeża pietruszka
świeży koper
świeży szczypiorek
chrzan
sól
pieprz
przyprawa do ryb
kostka czosnkowa

Przygotowanie :
Wypatroszone pstrągi najlepiej namoczyć na około 2 godz w zimnej wodzie,następnie wyczyścić osuszyć papierem .Posypujemy sola pieprzem przyprawą do ryb oraz nacieramy kostka czosnkową (środek naszej rybki też )Następnie nasze zioła płuczemy i po troszeczku wszystkiego wkładamy w środek pstrąga ,cytryne kroimy na plasterki i około 3 plasterków również wkładamy do środka .


Zazwyczaj piekę lub smażę razem z głowami ,ale ze moje dziecko robi się coraz starsze i nie lubi jak coś patrzy się na nią z talerza odcinam głowy ;p

Następnie optaczam delikatnie w mące i podsmażam na patelni


Z patelni wędruje na brytwanę i piekę w piekarniku około 30 min

Podają z pomidorkami koktajlowymi ,świeżą cytryną oraz łyżeczką chrzanu


Jak poznać że nasza rybka jest świeża??
1.Kiedy nie jest pokryta śluzem i łuski ładnie przylegają do skóry
2.Mięso musi być sprężyste po naciśnięciu powraca do dawnego kształtu
3.Oczy są szkliste przejrzyste i wypukłe (jeżeli są mętne to znaczy że nasza ryba nie jest zbyt świeża )
4.Skrzela są jasno różowe lub jasno czerwone i znajdują się blisko ciała
5.Szczęki w zależności od gatunku ryby są jasno lub ciemno różowe

Ok to by było na tyle jeżeli kiedyś spróbujecie mój przepis dajcie znać ,a jeżeli wy macie też dobre przepisy na rybkę piszcie chętnie poczytam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...